המתח בין סמוטריץ לגלנט, והתכנית של דרעי | פינת הפרשנים

אייל ראובן No Comments on המתח בין סמוטריץ לגלנט, והתכנית של דרעי | פינת הפרשנים

הפרשנים מני גירא שוורץ וחזקי ברוך שוחחו עם איתי גדסי ויענקל'ה פרידמן על המתיחות בין השרים סמוטריץ' וגלנט על רקע הפינוי של הכרם בבנימין, ועל התכניות של אריה דרעי לשוב לשולחן הממשלה | האזינו

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מני גירא שוורץ פתח את השיחה: "בגץ היה מורה לממשלה לפנות את הכרם בכל מקרה, לגבי חאן אל אחמר השתמשו בטיעונים ביטחוניים למה לא מפנים. במקרה הזה אני לא יודע אם יש שיקולים כאלו".

חזקי ברוך טען מנגד: "על הכרם הזה בשילה הייתה הסכמה כבר עם בני גנץ להעביר אותו, אבל הייתה שנת שמיטה. זו לא הצורה הנכונה לעשות את זה, לכולם ברור שמדובר באירוע פוליטי לחלוטין למי יש יותר סמכויות. סמוטריץ לא צריך להפיל את הממשלה, כי גלנט הוא עוד שר בליכוד, וסמוטריץ הוא יו"ר מפלגה".

מני גירא: "גלנט מבצע לממשלה את הפיגוע הכי משמעותי, זה אירוע דרמטי ממש בתחילת הממשלה, זה מדאיג, אולי נתניהו רוצה להראות שהוא לציבור שהוא לא ממש ימין".

חזקי ברוך: "סמוטריץ רוצה להיות אחראי על הנושא האזרחי, אם גלנט מאשר נניח ל- 1000 פועלים להיכנס וזה גורם פקקים, סמוטריץ רוצה להתערב. אני אומר לכם בוודאות, הסמכויות יעברו לסמוטריץ, זה הסכם מפורש שנחתם".

מני גירא: "דרעי פוליטיקאי ממולח, הוא קורא את המפה, השמאל מצמיד אקדח לרכה של הכלכלה, וזה מלחיץ את נתניהו, בסיטואציה הזו יש בעיה ציבורית עם הרפורמה, לכן צריך לנסות להידבר, כדי שהם יוכלו לומר אנחנו ניסינו והם לא רוצים".

חזקי: "דרעי בעצם בא לומר פה שהוא עדיין כאן וכדאי להם להשאיר אותו, כי הוא גורם ממתן. הוא שם את השמאל בקונפליקט, שמצד אחד השמאל לא רוצה אותו כי הוא הורשע, ומצד שני הוא זה שמוכן להידברות".

מני גירא: "יש סיטואציה שבן גביר ייצא מהממשלה, ואז גנץ ייכנס לממשלה במקומו, וכך פותרים את כל עניין הרפורמה".

חזקי:" דרעי מצליח להשפיע מבחוץ, אבל ברור שבסוף הוא יחזור לממשלה, תמצא הדרך שזה יתאפשר, בינתיים הוא משפיע בצורה חזקה גם מחוץ למשלה".

האזינו:

 



0 תגובות